Samen met het Laurentius Ziekenhuis Roermond hebben wij een interne campagne opgestart. Deze campagne liet het licht schijnen op de mooie aspecten van het (zorg)vak en benadrukt de aantrekkelijkheid van werken in het (Laurentius) ziekenhuis.
Het campagnethema werd: ‘Jij zorgt voor het verschil’. Hiermee zijn we terug gegaan naar de essentie van het vak. We koppelden waardering en trots aan de inzet en passie van medewerkers. In de campagne stonden daarom zowel medewerkers als cliënten centraal.
Daaruit zijn verschillende middelen ontstaan, zoals: posters, social media uitingen, give aways tijdens de Nationale gezondheidsdag en video’s. Om te beginnen is de campagne intern ingezet.
De actie zette medewerkers aan om elkaar een hart onder de riem te steken en elkaar te complimenteren. Vervolgens hebben we ook de patiënten en bezoekers van het Laurentius ziekenhuis betrokken bij deze complimentenactie door in het ziekenhuis een videobooth te plaatsen. Zo konden zowel patiënten als medewerkers een compliment en waardering uitspreken.
De interne campagne hebben we vervolgens vertaald naar mini-documentaires. In deze documentaires zien we verschillende verhalen van medewerkers en patiënten. Op deze manier willen we waardering tastbaar maken, waardoor het personeel gemotiveerd wordt om vol passie aan het werk te gaan, én blijven.