EUREGIO RIJN MAAS NOORD

THUIS IN EUROPA

Euregio Rijn-Maas-Noord zet zich sinds 1978 in om de Europese integratie tastbaar te maken voor burgers in dit gebied. Het doel is om wederzijds begrip te versterken tussen Nederlanders en Duitsers in dit gebied, om uiteindelijk contacten te verdiepen en samenwerking te stimuleren. Euregio effent voor burgers in dit deel van Europa de weg naar elkaar, waar landsgrenzen hindernissen in taal, cultuur en regelgeving lijken.  

DOELSTELLING

Euregio heeft Ad Eight gevraagd om hen te helpen hun visie voor 2030 en de daar bijhorende 6 thema’s in een compact en duidelijk verhaal naar hun verschillende stakeholders te communiceren. Tevens was de wens er om de online kanalen in een nieuwe en meer passende branding te zetten, passend bij de nieuwe beleidsvisie.

OPLOSSING

We hebben voor de Euregio 2030 visie een herkenbare illustratiestijl gemaakt, waarin elk van de 6 thema's als onderdeel van 'het visiehuis’ worden weergegeven. De herkenbare stijl is vervolgens doorgevoerd naar een compact visiedocument in een pocketformaat: een Booqi. In deze Booqi worden de visie en de bijhorende thema’s kort en bondig uitgelegd. Daarnaast hebben we de nieuwe tweetalige Euregio website ontwikkeld, samen met een Duitse webpartner. Ook hierin is de nieuwe branding weer duidelijk zichtbaar. We hebben daarbij een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd, zodat het beheer van de website gebruiksvriendelijker werd voor zowel de beheerder als de gebruiker. Daarnaast ontwikkelen wij regelmatig diverse (overkoepelende) project- en beleidsdocumenten voor Euregio Rijn-Maas-Noord.