DE EUREGIO RIJN-MAAS-NOORD ZET ZICH SINDS 1978 IN OM DE EUROPESE INTEGRATIE TASTBAAR TE MAKEN VOOR DE BURGERS IN DIT GEBIED. ZE WIL HET WEDERZIJDS BEGRIP VAN DE NEDERLANDSE EN DUITSE INWONERS VAN DE EUREGIO VERSTERKEN, DE CONTACTEN VERDIEPEN EN SAMENWERKING STIMULEREN. DE EUREGIO EFFENT VOOR BURGERS IN DIT DEEL VAN EUROPA DE WEG NAAR ELKAAR, OOK WAAR GRENZEN EN VERSCHILLEN IN TAAL, CULTUUR EN REGELGEVING NOG HINDERNISSEN LIJKEN.
Introduceer de nieuwe Euregio Rijn-Maas-Noord visie 2030! Daar begon het allemaal mee. Zorg dat de visie 2030 en de bijhorende 6 thema’s in een compact en duidelijk verhaal naar de verschillende stakeholders kunnen worden gecommuniceerd. Tevens was er de wens om hun online kanalen in een nieuwe passende branding te zetten, passend bij de nieuwe beleidsvisie.
We hebben de Euregio 2030 visie in een herkenbare illustratiestijl gezet, waarin elk thema als onderdeel van het ‘visiehuis’ wordt uitgebeeld. Deze herkenbare stijl is vervolgens doorgevoerd naar een compact visiedocument in een pocketformaat. In deze Booqi worden de visie en de bijhorende thema’s kort en bondig uitgelegd. Daarnaast hebben wij de nieuwe tweetalige website https://euregio-rmn.de/ ontwikkeld, samen met een Duitse webpartner. Ook hierin is de nieuwe branding duidelijk zichtbaar. Tevens hebben we een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd, zodat het beheer van de website gebruiksvriendelijker werd. Daarnaast ontwikkelen wij diverse (overkoepelende) project- / beleidsdocumenten.