Het belang van een uniek en sterk merk
BRANDING ZORGT ER VOOR DAT JE OPVALT

Branding; vroeger werd het ingezet om vee te brandmerken of vaten drank te voorzien van een naam zodat duidelijk was van wie deze waren. Tegenwoordig heeft branding een iets andere betekenis. Velen denken dat branding alleen bestaat uit een logo maar niets is minder waar. Branding gaat veel verder dan dat. Branding is het bouwen aan een uniek en sterk merk.

Uiteraard start branding met een sterke naam en bijbehorend logo, dat is de basis. Een bijpassende en consistente vormgeving van al jouw middelen mag uiteraard niet ontbreken. Daarnaast zijn de onderdelen content en context een belangrijk onderdeel van de branding. Jouw kernwaarden moeten telkens terugkomen in de content, zodat dit de rode draad vormt in al jouw communicatie. Ook de tone of voice moet duidelijk en consistent zijn net zoals de gebruikte beeldtaal. Uiteraard is jouw boodschap ook consistent en duidelijk. Kijk hierbij ook naar jouw bedrijfscultuur. Wat past bij jouw medewerkers? Hoe communiceer je met elkaar? Al deze factoren samen vormen de branding van jouw bedrijf.

Waarom is branding belangrijk?
Je wil met jouw bedrijf opvallen in de markt. Branding is daarom van groot belang voor jou. Met een uniek en sterk merk dat een juiste branding doorvoert in al zijn communicatie kun je je onderscheiden van jouw concurrenten. ‘What’s been told is sold’. Zorg er dus voor dat die branding ook klopt in al jouw middelen. Want bv. een slecht functionerende en onduidelijke website kan er voor zorgen dat potentiële klanten jou links laten liggen terwijl jouw producten misschien wel de beste zijn op de markt. Een goed doorgevoerde branding zorgt dus (bewust maar ook onbewust) voor vertrouwen van jouw (potentiële) klanten. Branding is niet alleen iets voor voor commerciële bedrijven. Heb jij een sterk merk, dan willen mensen daar ook graag voor werken. Jouw huidige werknemers maar ook potentiële werknemers. Branding speelt dus ook een belangrijke rol bij de werving en het binden van personeel. Door een sterke branding betrek je ook stakeholders en zorg je dat projecten en processen beter verlopen.

Hulp nodig om jouw merk ook sterk en uniek te maken?
Kan de branding van jouw bedrijf beter? Ad Eight heeft veel ervaring en expertise met dit soort trajecten die wij volgens een overzichtelijk stappenplan aanvliegen. Interesse in een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact op met ons!

Uiteraard start branding met een sterke naam en bijbehorend logo, dat is de basis. Een bijpassende en consistente vormgeving van al jouw middelen mag uiteraard niet ontbreken. Daarnaast zijn de onderdelen content en context een belangrijk onderdeel van de branding. Jouw kernwaarden moeten telkens terugkomen in de content, zodat dit de rode draad vormt in al jouw communicatie. Ook de tone of voice moet duidelijk en consistent zijn net zoals de gebruikte beeldtaal. Uiteraard is jouw boodschap ook consistent en duidelijk. Kijk hierbij ook naar jouw bedrijfscultuur. Wat past bij jouw medewerkers? Hoe communiceer je met elkaar? Al deze factoren samen vormen de branding van jouw bedrijf.

Waarom is branding belangrijk?
Je wil met jouw bedrijf opvallen in de markt. Branding is daarom van groot belang voor jou. Met een uniek en sterk merk dat een juiste branding doorvoert in al zijn communicatie kun je je onderscheiden van jouw concurrenten. ‘What’s been told is sold’. Zorg er dus voor dat die branding ook klopt in al jouw middelen. Want bv. een slecht functionerende en onduidelijke website kan er voor zorgen dat potentiële klanten jou links laten liggen terwijl jouw producten misschien wel de beste zijn op de markt. Een goed doorgevoerde branding zorgt dus (bewust maar ook onbewust) voor vertrouwen van jouw (potentiële) klanten. Branding is niet alleen iets voor voor commerciële bedrijven. Heb jij een sterk merk, dan willen mensen daar ook graag voor werken. Jouw huidige werknemers maar ook potentiële werknemers. Branding speelt dus ook een belangrijke rol bij de werving en het binden van personeel. Door een sterke branding betrek je ook stakeholders en zorg je dat projecten en processen beter verlopen.

Hulp nodig om jouw merk ook sterk en uniek te maken?
Kan de branding van jouw bedrijf beter? Ad Eight heeft veel ervaring en expertise met dit soort trajecten die wij volgens een overzichtelijk stappenplan aanvliegen. Interesse in een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact op met ons!